- she heard a man coming up the stairs — a auzit paşii unui bărbat care urca scările
- I can hear the train whistling — aud fluieratul trenului
- to hear her talk, you'd think (that) — auzind-o, ai crede (că)
- we haven't heard the end or last of it — nu am auzit ultima parte din ce se spunea
- literal to make oneself or one's voice heard — a se aface auzit
2(rumour/news) a afla
- to hear (tell) of sth — a afla ceva dintr-un zvon
- to hear that — a afla că
- to hear it said that — a fi informat despre faptul că
- I've heard so much about you — am auzit atâtea despre tine
- I've heard it all before! — ştiu povestea!
- have you heard the one about...? — o ştii pe asta...?
- have you heard? — eşti la curent?
- I hear you want to be a doctor — se spune că vrei să devii doctor
- so I hear — aşa am auzit şi eu
- so I've heard — aşa am auzit şi eu
- to hear whether/why/how — a şti dacă/de ce/cum
3(lecture/broadcast) a asculta(judge/case/evidence) a audia
- to hear what sb has to say — a asculta ce are cineva de spus
- do you hear (me)? — mă asculţi?
- formal to hear Mass — a asista la o mesă
- to hear about — a auzi de